هیپنوتیزم ایمنی در صنعت فولاد
.:: Your Adversing Here ::.
 

هیپنوتیزم

کشف راز های هیپنوتیزم

www.khalseh.com

 

هیپنوتیزم چیست ؟

چرا اینقدر پیچیده و مرموز است؟

آیا هیپنوتیزم نوعی تردستی است یا جادو؟

آیا واقعا در حالت هیپنوتیزم می توان بیماریها را فقط با تلقین درمان کرد؟

آیا بیماریهای صعب العلاج و سرطان را هم میتوان با هیپنوتیزم معالجه کرد؟

آیا هیپنوتیزورروح افراد را تسخیر میکند؟

آیا  شما استعداد هیپنوتیزم کردن دیگران  را دارید؟

چگونه با گفتن کلمات ساده میتوان شخصیت افرادرا تغییر داد؟

 


     سلام ابتدا بگذارید دلیل نگارش این مقاله را بیان کنم .از زمانی که پزشکی به نام مسمر به کشف هیپنتیزم به عنوان یک روش درمانی نائل شد کلمه هیپنتیزم بر این متد درمانی اطلاق شده است این در حالی است که در واقع مسمر خالق یا کاشف هیپنوتیزم نیست  و اگر تاریخ را با دقت مطالعه کنید میبینید انسانها از هزاران سال پیش در تمدنهای کهنی مانند مصر و چین و ایران از این روش درمانی شناخت عمیقی داشته اند و با کاربرد آن در بخشهای مختلف زندگی از مواهب آن بهره میبرده اند. این تاریخ نه تاکنون مفقود بوده و نه بین مورخان دراین خصوص اختلافی وجوددارد اما هنوز هم مسمر را پدر هیپنوتیزم میدانند  آیا میدانید چرا؟

چون درزمان مسمر هم افرادی مانند راسپوتین بوده اند که از هیپنوتیزم در جهت  منافع کوتاه مدت شخصی استفاده میکرده اند و مسمر هم براین موضوع واقف بوده لیکن اعتبار نام مسمر بر این است که بر خلاف اسلاف خود در تاریخ سعی نکرد بر قامت هیپنوتیزم لباس تقدس بپوشاند و خودرا مقدس بداند و برای خود پیروان و مریدانی جمع کند و بر خرافات زمان خود دامن بزند. این درحالی است که  با  تصویب کلیسا نیروی  مسمر یک نیروی اهریمنی شناخته شد و اجازه طبابت از و سلب کرد لیکن او همچنان در تمام عمر خود سعی کرد به تبیین علمی هیپنوتیزم بپردازد و بدین وسیله نام خودرا در تاریخ هیپنوتیزم جاودان کرد.

لیکن اکنون که حدود 300 سال از این کشف مسمر میگذرد و هیپنوتیزم علمی در اختیار بشر قرارگرفته اما همچنان نگاه جامعه به آن مرموز و غیر علمی است .من در این مقاله همچون کلاسهای آموزش خودهیپنوتیزم سعی دارم به پیروی از مسمر  ابهامات و خرافاتی که حول این موضوع میگردد را تاحدودی رفع کنیم.

 امید آنکه شناخت صحیح این نیروی خدادای که درنهاد همه ما وجود دارد بتواند گامی کوچک در خرافه زدایی از عارفان دروغین و ره گم کرده که این نیرو را محدود به خود میدانند و به شخص خود یا خدایان دروغین نسبت میدهند بردارد.


هیپنوتیزم چیست؟

  بیایید از تعریف هیپنوتیزم شروع کنیم .در گشتی که در دنیای اینترنت زدم عموما هرجا صحبت از هیپنوتیزم بود  تعاریف پیچیده و بعضا غیر علمی از آن را دراختیار کاربران قرارمیداد که نه تنها به روشن شدن آن کمکی نمیکرد بلکه گاه باعث سردرگمی بیشتر نیز میشد. این اشکال به مقاله نویسان برنمیگردد. کتب آموزشی هیپنوتیزم نیز معمولا چنین تعاریفی برای هیپنوتیزم ارائه میدهند که رایجترین تعریفی که دیده میشود تعریفی شبیه این است که دکتر لوبا داشنمند آمریکایی میگوید : چكيده و اصل هيپنوتيزم در ايجاد و خلاقيت يك تمايل و توانايي خلاصه مي شود كه بايد در فرد هيپنوتيزم شونده پديد آيد. در واقع  هیپنوتیزم را یک حالت خاص ذهنی معرفی میکند که این تعریف کمکی به درک ساده آن نمیکند درحالی که اگر این حالت ذهنی را با کلماتی مانند تمرکز حواس مشخص کنیم درک فوق العاده ساده تر میشود.

من میخواهم در یک تعریف ساده هیپنوتیزم را برای شما بگونه ای معرفی کنم که براحتی آنرا بشناسید و هرگز این تعریف را فراموش نکنید.

مطمئنم همه شما هنگام تماشای برنامه مورد علاقه تان وقتی پای تلوزیون نشسته اید تمرکز حواس را تجربه کرده اید و هنگامی که از تمرکز حواس صحبت میکنیم از ان درک کاملی دارید. این نوع تمرکز حواس را میتوانیم یک تمرکز حواس معمولی بنامیم . حال اگر این تمرکز حواس را خیلی بالا ببریم و از حالت طبیعی خارج شویم و به سطح بالاتری از تمرکز برسیم حالتی را تجربه خواهیم کرد که آنرا هیپنوتیزم مینامند. پس در یک کلام

هیپنوتیزم = تمرکز حواس فوق العاده

  حالتی که در هیپنوتیزم تجربه میکنیم  حالی است که فارسی زبانان < خلسه> مینامند. درواقع حال خلسه ای که در هیپنوتیزم تجربه میکنیم نتیجه همین تمرکز حواس ممتد است. این حالت را هم عموما تجربه کرده ایم بسياري از ما در برخي از موقعيت ها، حالت عدم احساس درد يا حالت بي حسي را تجربه كرده ايم مثلاً موقعي كه عميقاً مجذوب يك سريال پلیسی و هیجانی مي شويم، برخي دردهاي سبك بدني مانند شعف و گرسنگی را حس نمي كنيم. اما  این نتیجه خلسه نیست بلکه نتیجه تمرکز حواس است چون در بعضي از موقعيت هاکه فعالیت بدنی هم داریم این تجربه پیش می آید از جمله در لحظاتي كه عميقاً مجذوب صحبت هاي تلفنی با دوستي مي شويم، ممكن است متوجه سوختن پیراهنی که در حال اتوکردنش هستیم نشویم.

موضوع این است که چون این اتفاقات ناخواسته افتاده و معمولا خاطره خوشی از آنها نداریم هرگز به فکر استفاده مفیدی از اینگونه وقایع نشده ایم وگرنه متوجه میشدیم که بیحسی هایی که با هیپنوتیزم برای اعمال جراحی ایجاد میشود نیز دقیقا به همین شکل صورت میگیرد که فرد روی موضوع خاصی چنان توجه خود را برمی انگیزد که متوجه جراحی بدنش نمیشود و راز خاصی هم درآن نیست جز یک توجه کردن فوق العاده مانند بریدن دستان زنان دربار فرعون مصر توسط خودشان هنگامی که  با یوسف (ع) روبرو شدند.


 

هیپنوتیزور کیست؟

   در قرون گذشته وقتی شخصی توسط شخص دیگری هیپنوتیزم میشد و تحت فرمان آن دست به اعمالی میزد به این توهم دامن زده میشد که هیپنوتیزور عجوبه ای است که سوژه هیپنوتیزم شده را تسلیم خود نموده و از آن زمان تاکنون  متاسفانه هنوز هم وقتی عکسی از هیپنوتیزم رامشاهده میکنید  شخصی را میبینید که در حالت سست و بی اراده در مقابل هیپنوتیزوری که با حالتی تهاجمی بربالای سر وی قرارگرفته ظاهرا میشود.

در حالی که به نظر حقیر همه فعالان و اساتید این رشته  از انتشار چنین عکسهایی احترازکنند و به احترام مسمر و به رسم امانتداری سعی نکنند  هیپنوتیزم راگروگان گرفته و خود را دارای قدرتی اعجب انگیز معرفی کنند که دیگران را میتواند مسحور نماید.

تجربه صده های اخیر ثابت کرده این عکسها نه تنها جاذبه ای در افراد برای رو آوردن افراد به هیپنوتیزم نمیکند بلکه مقامت جامعه را از پرداختن به این علم نیز افزایش میدهد.

واقعیت این است که  هیپنوتیزور هیچ برتری نسبت به انسانهای دیگر ندارد و براحتی میتوان گفت تنها هنری که برای هیپنوتیزم کردن دیگران لازم است  این است که مانند تردستان وشعبده بازان تمرکز سوژه را  به یک نقطه خاص معطوف کرد.

هیپنوتیزور نه تنها نیروی قاهر و عامل هیپنوتیزم نیست بلکه فقط مانند یک دستیار عمل میکند و سعی دارد شخص هیپنوتیزم شونده را دررسیدن به یک  تمرکز فوق العاده یاری برساند و در واقع میتوان  چنین بیان کرد که همانطوری که یک لیدر تور شما را در یک سفر  همراهی میکند تا شما بتوانید  از سفرخود نهایت بهره را ببرید هیپنوتیزور هم همین نقش را در سفر به دنیای درونتان ایاء میکند.

هنوز برخي تصور مي كنند به هنگام هيپنوتيزم ، يك فرد مقتدر و ماهر به طور فعال ، فردي را كه حالت تسليم به خود گرفته ، كنترل مي كند. اين تصور از واقعيت علمي به دور است. تصور وجود يك هيپنوتيزور با قدرت زياد و اسرار آميز در مقابل فردي ضعيف و مقهور ، به قرن هجدهم باز مي گردد كه هيپنوتيزم با استفاده از " نيروهاي مرموز " و مغناطيسي صورت مي گرفت. هيپنوتيزور در آن عصر، انساني با قدرت جادويي و غول آسا بود كه با وسايل اهريمني، اراده و روح انسان هاي ديگر را كنترل و اداره مي نمود.

 

نظريه جديد درباره هيپنوتيزم وهيپنوتيزور با اين باورهاي قديمي فاصله بسيار زيادي دارد. هم اكنون بسياري از روان پزشكان و روان شناسان از اين نظريه طرفداري مي كنند كه : هيپنوتيزور تنها نقش راهنما و هدايت كننده را در برقراري حالت هيپنوتيزم ايفا مي كند و " كار اصلي" را در اين جريان خود فرد تحت هيپنوتيزم انجام مي دهد.

تاکنون با پشت صحنه دو بخش از 3 بخش هیپنوتیزم آشنا شدید حالا بیاییدبه سراغ بخش آخر یعنی سوژه یا همان شخص هیپنوتیزم شونده برویم

 

سوژه کیست؟

سوژه شخصی است که میخواهد به هیپنوتیزم برسد یعنی قصد دارد به تمرکز فوق العاده ای دست بیابد تا از مواهب آن بهره ببرد. لیکن  خود به تنهایی این توانمندی را ندارد لذا از شخصی که روش صحیح این کار را میشناشد کمک میگیرد در واقع بین هیپنوتیزور و هیپنوتیزم شونده مانند یک خلبان و کمک خلبان در حین پرواز یک همکاری بینابینی وجود دارد . درحالی که اکثرمردم طبق باورهای خرافی قدیمی این همکاری را بک زور آزمایی میدانند و حتی گاهی افراد بر مبنای این باور غلط که فکر میکنند هیپنوتیزم یعنی مقهور شدن به قدرت هیپنوتیزور  دربرابر هیپنوتیزم شدن مقاومت میکنند و معمولا دوست دارند که هیپنوتیزم نشوند و با اینکه عموما هیچوقت این عمل را تجربه نکرده اند اما با افتخار ادعا میکنند که هرگز هیپنوتیزم نمیشوند و معمولا این مقاومت تا زمانی که از این واقعیت آگاه شوند که

فقط بیماران روانی که توانایی تمرکز حواس را ندارند  هیپنوتیزپذیر نیستند ادامه دارد

چیزی که مهم است بدانید این است که طبق گفته دكتر اشپيگل هیپنوتیزور معروف اظهار مي دارد: هيپنوتيزم شدن، نشانه ضعف روحي نيست بلکه هيپنوتيزم شدن نشانه سطح بالايي از هوش  و استعداد  و نمايانگر قدرت و قابليت فرد در انجام تمركز است.

پس لطفا ازآن دسته افراد نباشیدکه بر هیپنوتیزم نشدن راافتخار خودمیدانند چون برناتوانی خود افتخار کردن   حماقت به شمار می آید و حتی اگر هیچوقت تجربه نکردید حداقل امیدوار باشید که هیپنوتیزم پذیریتان بالا باشد.

برای شروع شناخت خوبی از مراسم هیپنوتیزم بدست آوردید حال میتوانیم به اصل مطلب برسیم و در خصوص حدود توانمندی های هیپنوتیزم صحبت کنیم

 

هیپنوتیزم چه دستاوردهایی میتواند داشته باشد؟

ابتدا این نکته را بگویم که اگر همین الان مطالعه خود را قطع کنید حتما هیپنوتیزم را به غلط کشف رمز خواهید کرد لذا توصیه میکنم اگر مطالعه این مطلب را تا اینجا ادامه دادید  حتما با دقت مابقی  آنراهم پیگیری کنید وگرنه شما هم به درک غلطی از هیپنوتیزم میرسید . چون ممکن است فکرکنید  هرچه تاکنون از کاربردهای گوناگون و مفید هیپنوتیزم شنیده اید تبلیغ یا خرافه بوده است. حال آنکه هیپنوتیزم با همه سادگی اش به معنی نفی قابلیتهای محیر العقولش  نیست. برای اینکه ادامه مطالعه جذابتر شود لطفا در این تست خودشناسی  شرکت کنید.

اگر سوالات زیر را با دقت پاسخ دهید و پاسخهای خود را یادداشت کنید در ادامه  به موضوع جالبی میرسید (لازم نیست به جایی مراجعه کنید فقط کافی است نظر شخصی خود را بدهید و بگویید کدام یک از سوالات زیر مثبت است و کدامیک منفی)

آیا هیپنوتیزم علم است؟

آیا انجام خودهیپنوتیزم مفید است؟

آیا باهیپنوتیزم میتوان افکار دیگران را خواند؟

آیا با هیپنوتیزم میتوان  زندگی خودرامملو ازعشق کرد؟

آیا در درجات بالای هیپنوتیزم روح از بدن انسان خارج میشود؟

آیا بیماریهای لاعلاجی مانند سرطان یا M.S را میتوان با هیپنوتیزم درمان کرد؟

آیا هیپنوتیزم در رسیدن افراد به موفقیت در امور مختلف شغلی، عشقی و کاربرد موثری دارد؟

آیا پدیده های اعجاب انگیزی که در مورد هیپنوتیزم بیان میکنند مانند غیبگویی ها و پیشگوییها خرافه است ؟

(اگر تمام سوالات را پاسخ داده اید لطفا جوابهای مثبت خود را بشمارید تا حقیقت جالبی را در مورد خودتان کشف کنید)

برخلاف انتظارتان پاسخهای شما به سوالات بالا نشاندهنده شناخت یا عدم شما از هیپنوتیزم نیست بلکه نشاندهنده شناخت یا عدم شناختتان از توانمندیهای خودتان است.

خوب است بدانید اعتماد به نفس هر شخص به این بستگی دارد که چقدر به توانمندیهای خود آگاهی دارد. در واقع شما با شمردن پاسخهای مثبت خود به سوالات بالا میتوانید به اعتماد به نفس خود نمره بدهید و اگر دوست دارید اعتماد به نفس خودرا تقویت کنید کافی است بدانید

انسان با بالا بردن تمرکز حواس خود میتواند به تمام خواسته هایی که درسوالات بالا مطرح شد دست بیابد.

 درواقع با آموختن هیپنوتیزم متوجه میشویم درون هرانسان نیروی  شگفت انگیزی به نام ذهن وجوددارد و هر کسی میتواند با تمرکز کردن و بکار گیری این نیرو از تمام محدوده های علمی و عقلی که برای خود قائل شده  بگذرد.

حال اگرشما این حرفها راباور نمیکنید کاملا حق دارید چون دایره باورهای هرکس در محدوده آن چیزهایی است که مشاهده یا تجربه کرده ویا باعلم خود توجیه پذیر میداند. هرگز نمیتوان از کارمند بازنشسته ای که تمام عمر با حقوق ناچیز ماهیانه اش زندگی را به سر برده  انتظار داشت زندگی به سبک تاجریراکه تمام آن حقوق را که در 30 سال  بدست آورده درک و باورکند.

حال اینکه شما دربازی زندگی آن کارمند باشید یا آن تاجر دست خود شماست. فقط بدانید باتمرکز فوق العاده میتوانید به هر آنچه میخواهید دست پیدا کنید. دراین مقاله فرصت پرداختن به چگونگی رسیدن به خواسته ها با تمرکز حواس و هیپنوتیزم نیست ولی اگردوست دارید به پاسخ برسید باید بدانید پاسخ این سوال سرخط داستان کلاسهای آموزش خودهیپنوتیزم است. آموزش خودهیپنوتیزم درچند دوره از مقدماتی تا پیشرفته طراحی شده و در هر دوره سعی میکنیم همزمان با کلاسهای عملی که روش رسیدن به تمرکز بالاتر را می آموزیم و  به هیپنوتیزم عمیقتر را تجربه میکنیم درکلاسهای تئوری هم بیاموزیم  چگونه بیش از پیش از توانمندیها وکاربردهای هیپنوتیزم در امور مختلف زندگی استفاده نماییم و حیطه اختیارات خودرا در زندگی گسترش دهیم.  با امید موفقیت روز افزون شما دوستان عزیز

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






sajjadzamani

سجاد زمانی

sajjadzamani

http://sajjadzamani.lxb.ir

ایمنی در صنعت فولاد

هیپنوتیزم

ایمنی در صنعت فولاد

به اولين و بزرگترين سايت رسمي ايمني و بهداشت در صنعت فولاد(ذوب و نورد)كشور خوش آمديداميدواريم ساعات خوب و خوشي را سپري كنيد. آرزوي ما هدف ما و هدف ما بهبود شرايط ايمني و بهداشتي كشورعزيزمان ايران مي باشد رعایت اصول ایمنی و بهداشت در کارخانجات اگر جدی گرفته نشود علاوه بر اینکه خسارات جبران ناپذیر مستقیمی که برای کارخانه در بردارد برای اینده کارفرمایان و آویزون شدن عده ای از کارگران دارای نقص عضو و معلول را دربرخواهد داشت

ایمنی در صنعت فولاد